پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 140203
فلسطيني ها پرچم فرانسه را به آتش کشيدند
تاریخ انتشار : 1393/10/27 07:59:41
نمایش : 1284
ده‌ها فلسطيني پس از نماز جمعه امروز در مسجد الاقصي در اعتراض به انتشار تصاوير توهين آميز هفته نامه شارلي ابدو عليه پيامير (ص)، پرچم فرانسه را به آتش کشيدند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ده‌ها فلسطيني پس از اداي نماز جمعه در مسجد الاقصي در اعتراض به انتشار تصوير توهين آميز عليه پيامبر (ص) در هفته نامه شارلي ابدو پرچم فرانسه را به آتش کشيدند.
تظاهرات کنندگان که پرچم هاي حماس و جهاد اسلامي را در دست داشتند، شعار « تا ابد سرومان محمد، رهبر ما است» سر دادند.
آنان همچنين شعارهايي عليه محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين سر دادند زيرا وي در راهپيمايي پاريس که به منظور اعلام همبستگي با قربانيان حمله به دفتر روزنامه شارلي ابدو برگزار شد، شرکت کرد.
عباس در صفحات اجتماعي به دليل سفر به فرانسه به جاي غزه هدف انتقادات تند قرار گرفت زيرا از زمان حمله اسرائيل به غزه در تابستان گذشته به اين باريکه نرفته است.
تظاهرات کنندگان همچنين اين شعارها را که «امتي که رهبرش محمد (ص) است، سرفرود نمي آورد»، «خداوند هدف ما و قرآن قانون ما و پيامبر الگوي ما است»، «مرگ در راه خدا بالاترين آرزوي ما است» و «الله اکبر» را سر دادند.
اين تظاهرات با وجود بارش باران و در حالي که نيروهاي پليس اسرائيل در اطراف مسجد الاقصي مستقر شده بودند، برگزار شده و کودکان و جوانان و افراد سالخورده در کنار يکديگر در آن حضور داشتند.
شيخ عزام الخطيب رئيس اداره اوقاف قدس شريف نيز گفت: حدود ۳۵ هزار نفر امروز در مسجد الاقصي نماز جمعه را به جا آوردند.
حدود يکصد فلسطيني نيز روز گذشته با در دست داشتن پرچم هاي فلسطين و پارچه نوشت هايي که روي آن نوشته شده بود « اسلام دين صلح است»، در شهر الخليل تظاهرات کردند.
همچنين محمد حسين مفتي قدس اقدام توهين آميز هفته نامه شارلي ابدو فرانسوي را محکوم کرد.
اين هفته‌نامه در گذشته نيز ۲ بار کاريکاتورهاي توهين آميز عليه اسلام و پيامبر (ص) منتشر کرده بود.شارلي ابدو در سپتامبر ۲۰۱۲ با انتشار کاريکاتور موهن به حضرت محمد (ص) اعتراضات گسترده مسلمانان جهان را برانگيخت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html